Remspännare för andra biltillverkare
Remspännare för bilar
-
V70
1995-12
-
GOLF
1974-04
-
3-serie
1975-06
-
PASSAT
1973-05
-
5-serie
1972-03
-
A4
1994-11
-
A6
1994-06
-
E-klass
1993-02
-
CADDY
1979-09
-
V50
2003-12
-
V60
2010-07
-
9-3
1998-02
-
C-klass
1993-03
-
OCTAVIA
1959-04
-
FOCUS
1998-08
-
XC60
2008-05
-
CEE'D
2006-12
-
TRANSPORTER
1950-01
-
XC70
1997-10
-
DUCATO
1982-01
Toppsäljare: Spännare för multirem till bil
-
Bästa pris
Bildelaronline24.se garanterar Remsträckare av hög kvalitet till mycket attraktiva priser.
-
Stort urval
För tillfället innehåller vårt sortiment över 500000 bildelar.
-
Låga fraktkostnader
Fraktfritt inom Sverige gäller på beställningar över 1900 kr förutom vid beställning av skrymmande varor, däck eller utbytesobjekt.
-
Snabb leverans
Spännare för multirem katalog över tillverkare
Hitta färska bildelar erbjudanden till Remdrift / kedjedrift
-

Kamremssats
-

Kamremssats med vattenpump
-

Multirem
-

Flerspårsremssats
-

Kamkedja
-

Kamkedjesats
-

Spännrulle
-

Kamrem
-

Spännrulle för kamrem
-

Löprulle
-

Styrrulle, kuggrem
-

Kilrem
-

Kedjespännare
-

Sträckare, transmissionsrem
-

Vibrationsdämpare, flerspårssrem
-

Flexibel kopplingsmuff
-

Styrrulle, kilrem
Byt ut en bildelar som Remspännare - vare sig den är defekt eller har passerat sitt förbrukningsdatum. Hitta nyttig information om Remspännare
Fel med remspännaren
- lagret frispelar;
- deformerat fäste;
- bakslag i höljet;
- spännaren kärvar.
Tecken på fel med remspännaren
- förskjutet bälte;
- bältet lossnar från axeln;
- för stark eller för svag remspänning;
- ingen batteriladdningssignal;
- ojämnt bältesslitage;
- fri bältrörelse i skivan;
- svår styrbarhet;
- motorn svajar;
- ryck när rullaren roterar;
- traces of the belt on the rollers;
- gnissel vid drift;
- vibrationer i rullen och bältet;
- fordonet nödstannar;
- bältet slirar.
Orsaker bakom fel med remspännaren
- felaktig justering;
- böjt bälte;
- korrosion på omslutningen;
- skadad fjäder;
- slitna hylsor;
- främmande partiklar;
- tunga belastningar;
- svår förorening;
- mekaniska skador
Diagnostisering
Du kan diagnostisera remspännaren genom att avgöra spänningsnivån. För detta behöver du en särskild anordning. Börja med att inspektera delen genom att du demonterar bandet och inspekterar spänningslagret. Hårt slitage, förekomst av bakslag, skador, förstörelse på lagret och liknande kräver omedelbart utbyte. Kontrollera sedan stöddelarna. Den bör ej ha några bucklor eller skador. Kolla extra noga på bältet. Dess böjningsstorlek får ej överstiga 1,5 cm.
Byta ut remspännaren
Reparationsarbeten på remspännaren utförs inte på grund av dess monolitiska struktur. Du byter helt enkelt ut denna del istället så att säga. Börja med att koppla bort ur batteriet från bilen. Använd sedan däckavdragare för att fästa fast vevaxeln så den inte kan rotera. Lossa på bältet nu genom att skruva loss bultarna och avlägsna dess stöddelar. Använd sedan några skiftnycklar för att skruva loss spännbultarna, plocka isär bältet och hela delen. Installera de nya delarna där de gamla trasiga delarna satt.
Remsträckare väljare till